Wesprzyj zdrowie antyoksydantami

Czas najwyższy skończyć z jedzeniem byle czego, co ma bardzo małą wartość odżywczą. Mowa jest tutaj oczywiście o tak powszechnie lubianych przez większość osób produktach wysoko przetworzonych. Od ich ilości wręcz uginają się sklepowe półki. Na próżno jest szukać w nich antyoksydantów, które są niezbędne do utrzymania zdrowia i dobrego samopoczucia. Do diety powinno włączyć się przede wszystkim dobrej jakości owoce i warzywa, ale nie tylko.

Ważne antyoksydanty

Największe ilości antyoksydantów jest w świeżych owocach i warzywach. Znajdują się w nich karotenoidy, ale nie tylko znany każdemu beta karoten z marchewki. Do karotenoidów zaliczają się też luteina, alfa-tokoferol czy likopen. Wszystkie te składniki są bardzo ważne i potrzebne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania. Bez niech nie ma on możliwości do skutecznego niwelowania negatywnych skutków działania wolnych rodników.

Można oczywiście sięgać po antyoksydanty w kroplach czy w tabletkach (sprawdź listę), ale tylko jako uzupełnienie dobrze zbilansowanej diety. Na rynku dostępnych jest wiele preparatów, które zawierają pojedyncze przeciwutleniacze lub ich mieszanki. Trzeba pamiętać o tym, że suplementacja powinna być dobrze przemyślana i dobrana do indywidualnych potrzeb. Nadmiar pewnych witamin może mieć wręcz negatywny wpływ na zdrowie. Do antyoksydantów zaliczają się: resweratrol, astaksantyna i resweratrol, koenzym Q10, witaminy E i C, kwas alfa-liponowy, selen.